Кресло. Архив

Премьер-министрликке коомчулук сунуштап жаткан төрт талапкер

2236
(жаңыланган 10:46 13.04.2016)
Өкмөт башчылык креслого коомчулукта талкууланып жаткан талапкерлердин арасында жогорку бийлик бутагында турган жетекчинин бир тууганы, саясатта депутаттык тажрыйба менен чектелген адам жана "ийкемдүү" делген саясатчылар бар.

Өкмөт башчы Темир Сариевдин айланасында "тендер чуусу" башталгандан тарта социалдык тармактагылар менен басылмалар анын ордуна келе турган талапкерлерди атай баштады. Төмөндө азыркысы отставкага кетип, жаңы өкмөт башчы болот деген талапкерлердин бейнесине Sputnik Кыргызстан маалымат агенттиги көз жүгүртүп көрдү. 

Экс-полномочный представитель правительства в Ошской области Сооронбай Жээнбеков. Архивное фото
прессс-лужба правительства КР
Президенттик аппарат жетекчисинин биринчи орун басары Сооронбай Жээнбеков

Бийлик бутагына бир туугандар келеби? Адегенде эле төрт ай мурда өкмөттүн Оштогу ыйгарым укуктуу өкүлчүлүк кызматынан борборго жылып, Мамлекеттик кадр кызматына келип, кийин президенттик аппарат жетекчисинин биринчи орун басары болуп дайындалган Сооронбай Жээнбековдун ысымы аталды. Коомчулукту суроого жетелеп турганы – ал бийлик жогорку бутактарынын бири, Жогорку Кеңештин төрагасы Асылбек Жээнбековдун бир тууган агасы экендиги. 

Сооронбай Жээнбековдун саясий карьерасы менен жетекчилик таржымалына көз салсак, Жогорку Кеңештин Эл өкүлдөр палатасынын эки жолу депутаты, Айыл, суу чарба жана кайра иштетүү өнөр жайынын министрлик кызматын аркалаганын көрөбүз. 

Алгачкы кесиби — зооинженер, жогорку билимге Скрябин атындагы Кыргыз Айыл чарба институтунан ээ болгон.

"Ийкемдүү" саясатчы. Негизги талапкер катары учурдагы өкмөттөгү экинчи адам болуп турган — биринчи вице-премьер Аалы Карашевдин ысымы аталууда. Азыркы кызматына чейин ал Мамлекеттик кадр кызматын жетектеп келген. Мамлекеттик жогорку кызматтык тепкич менен 2007-жылдары Ош облусунун губернатору болуп дайындалгандан тарта көтөрүлө баштаган. 

Первый вице-премьер Аалы Карашев во время вручения сотрудникам Госэкотехинспекции автомобилей Нива
© Sputnik / Табылды Кадырбеков
Биринчи вице-премьер Аалы Карашев

Азыркы коомчулукта бул саясий фигураны мурдагы Конституциялык соттун төрайымы Чолпон Баекованын карачечекей болбосо да күйөө баласы, азыркы Башкы прокурор Индира Жолдубаеванын жездеси деп айтып келишет. 

Карашевдин саясий карьерасы менен жетекчилик таржымалына көз салсак, мындан беш-алты жыл мурдагы вице-премьерликтен тарта, Ош облусунун губернатору, Кадр кызматынын жетекчисинин кызматында иштегендигин көрөбүз. Аны коомчулук бийлик алмашкан сайын тилин таап, аткаминерлик кызматтан кол жуубай келе жаткан "ийкемдүү" саясатчы катары билет. Муну менен катар жакшы аппаратчы катары сыпаттап келишет. 

Карашевдин алгачкы кесиби — зооинженер, тагыраагы биринчи жогорку билимин Скрябин атындагы Кыргыз Айыл чарба институтунан алган.

Саясий айдыңда депутаттыгы менен таанылган талапкер. Өкмөт башчылык креслого отурат дегендердин катарында айтылып жаткандардын бири – Жогорку Кеңештин депутаты Канатбек Исаев

Депутат ЖК 6-го созыва Канатбек Исаев от партии Кыргызстан. Архивное фото
© Sputnik / Табылды Кадырбеков
Жогорку Кеңештин депутаты Канатбек Исаев

Саясий айдыңга 2010-жылы "Республика" партиясынан Жогорку Кеңешке келип аралаша баштаган. Ага чейин Токмоктун мэри болуп, бийлик кескин алмашкандан кийин ал кызмат менен коштошууга туура келген.

Депутаттык мандат алгандан кийин аталган партиянын лидери Өмүрбек Бабанов менен тил табыша албай, фракция ичинде ажырым жараткан. Кийин фракция Исаевди өзүнүн курамынан чыгарып, ал "Ынтымак" деп аталган өзүнчө депутаттык топту түзүп кеткен.

Былтыркы парламенттик шайлоого Исаев "Кыргызстан" партиясынын тизмеси менен Жогорку Кеңештин VI чакырылышынын депутаты болуп келип, учурда фракция жетекчиси.

Сариевди ээрден алып түшүрүү боюнча жүрүп жаткан иштерде депутаттык комиссияны түзүү Исаев тарабынан демилгеленгендигин өкмөт башчысы Facebook баракчасында билдирди. Бул маселеде "Империя групп" деген аталыштагы компания менен Исаевдин аты байланыштырылып жатат.

Бул адамдын саясий карьерасы менен жетекчилик таржымалынан Токмок шаарынын мэрлик кызматын, Жогорку Кеңештин V чакырылыштагы толук эмес мөөнөттөгү депутаттыкты, өкмөттүн Чүй облусундагы ыйгарым укуктуу өкүлчүлүгүн жана азыркы депутаттыгын көрө алабыз. 

Исаев учеттук-коммерциялык факультетте окуп, жогорку билимди Кыргыз мамлекеттик улуттук университеттен алган.

Экс-мэрликтен өкмөт башчылыкка карай. Кубанычбек Кулматовдун ысымын коомчулук азырынча Бишкек шаар башчысы менен байланыштырып эстейт. Учурда ал Орус-кыргыз өнүктүрүү фондусун жетектеп турат. 

Экс-мэра Бишкека Кубанычбек Кулматов во время визита к президенту Алмазбека Атамбаева
© Пресс-служба президента КР / Султан Досалиев
Орус-кыргыз өнүктүрүү фондусун жетекчиси Кубанычбек Кулматов

Кулматов мамлекеттик кызматка 2004-жылы Бажы кызматы департаментинин башкармалыгын жетектегенден тарта аралаша баштаган. Ал мамлекеттик кызматтын тепкичтерине Мамлекеттик бажы инспекциясынын директорунун орун басары, андан төрт жылдан кийин төрагасы болуп шайланып көтөрүлгөн.

Азыркы өкмөт башчы Сариев менен экс-мэр Кулматов шаардын инфратүзүмү, жолдорду салуу, оңдоп-түзөө сыяктуу иштери менен ар ишемби сайын шаарды кыдырып, чогуу иштеп калган жайы бар. 

Кулматовдун саясий карьерасы менен жетекчилик таржымалына көз салсак, Мамлекеттик бажы инспекциясын жетектеп, КР өкмөтүнүн Чүй облусундагы толук ыйгарымдуу өкүлү жана Бишкектин мэрлик кызматын көрөбүз.

Кулматов алгачкы кесиби боюнча тарыхчы, биринчи жогорку билимин Кыргыз мамлекеттик университетинен алган. 

Эксперттин пикири: премьерликке ким жарайт?

"Өкмөт башчылыкка келерки жылда боло турган президенттик шайлоого талапкерлигин койбогон адам келет. Болбосо, бул сапар боло турган премьер креслосуна 6-9 айдан ашык отурбайт", — деди эксперт Игорь Шестаков.

Анын пикиринде, бул кызматка азыркы биринчи премьер-министр Аалы Карашев ылайыктуу болуп турат. Себеби, жакшы аппаратчы жана президенттик шайлоодо жакшы иштеп берет. Андан сырткары, парламент төрагасы Асылбек Жээнбековдун ыңгайы келип турат, ал КСДП позициясын аткаруу бийлигинде бекемдөөгө кызмат өтөйт дейт.

Шестаковдун айтымында, өкмөт башчылык орунга парламенттеги "Өнүгүү-Прогресс" фракциясынын жетекчиси Бакыт Төрөбаевдин талапкерлиги каралып калыш мүмкүн. Эксперт мунун себеби катары "ал айыл чарбасын кайра жандандыруу боюнча программаны аздыр-көптүр алып барып келет" деп негиздеди. 

Сариевдин премьерлиги эмнеси менен эсте калды: демилгелер, ийгиликтер жана "бармак тиштеген" учурларын Sputnik Кыргызстан агенттигинин инфографикасынан көрүңүз>>

2236
Белгилер:
Сооронбай Жээнбеков, Канатбек Исаев, Аалы Карашев, Кубанычбек Кулматов, Темир Сариев
Тема:
Темир Сариевдин отставкасы (17)
Бешинчи муундагы F-35 Lightning II учагы. Архивдик сүрөт

F-35тин мүчүлүштүктөрү: америкалык учактын мандеми эмнеде?

211
(жаңыланган 11:39 27.06.2020)
Физиканын мыйзамдары америкалык авиаконструкторлордун аракеттерин көз жаздымда калтырып, кыйла кымбат баалуу долбоорлорун "тушап коет".

Бешинчи муундагы F-35 Lightning II учагы кынтыксыз эмес, бирок АКШ инерция боюнча глобалдык милдет жана курал-жаракты бардык жагынан бышып жетиле элек авиатехникага жүктөөгө тырышууда. F-35 бортундагы B61-12 термоөзөктүк бомбалары үнгө чейинки крейсердик ылдамдыкты, радарлардын "көзүнө илиниши", кырсыкка кабылуу коркунучунун бийиктиги жана ынанымсыздыгын жайкап койчудай ойлошот. Америкалык учактын оош-кыйышын аскерий баяндамачы Александр Хроленко талдап көргөн.

The Aviationist басылмасы апта башында америкалык Эдварс (Калифорния штатында) авиабазасынын чет жакасында F-35A Lightning II истребителин (Convetional Take Off and Landing модификациясындагы, башкача айтканда, учушу жана конушу стандарттык) өзгөрүлмө кубаттуулуктагы B61-12 термоөзөктүк бомбасын колдонуу боюнча сыноодон өткөрүлгөнүн жазып чыкты.

Кош багыттагы өзөктүк курал ташуучу учактын тастыкташтырылышы 2023-жылдын январына пландалган. Программалык камсыздоосун (азыркы Block 3A версиясынан Block 4 версиясына чейин) жаңыртуу менен бирге F-35А истребителдери пландалгандай термоөзөктүк бомбаларды ташып жана пайдалана алат. Ал гана эмес, АКШнын Куралдуу аба күчтөрүнүн куралдануу системасына B61-12 жуурулушкан соң F-15E жана F-16нын "өзөктүк истребителинин культтук ролу" F-35A учагына өтөт. Заманбапташтырылган B61-12 авиабомбасын байкоо системасы жана өзгөрүлмө кубаттуулуктагы (50 килотоннага чейин) аскердик бөлүгү айырмалайт.

"Посейдон" сыноодон өтүүдө: Батыш мүнөздөгөндөй "кыямат күндүн торпедасыбы"?

F-35 Lightning II көп багыттуу истребитель-бомбалоочу учагын жасоо программасына 1,3 триллион доллардын тегерегиндеги каражат кеткен. F-35тин ар кыл модификациялары 2011-жылдан бери сериялык түрдө чыгарылып келет. Бул машинага АКШда адегенде чоң үмүт артышкан, бирок иш жүзүндө аны пайдаланууда адистердин көңүлү калууда. Мурда Пентагонго ыктаган Defense News басылмасы F-35 Lightning II учагын бир топ сындап жазды. Фактылар айгинелеп тургандай, F-35 – форсажда бир мүнөттөн ашпаган убакытта ылдамдай алган үнгө чейинки истребитель, ал эми 1 Махтан өйдө ылдамдыкта бир мүнөттөн кийин ысып кеткен корпусу талкаланып калышы мүмкүн. 1,6 Махтан жогорку ылдамдыкта учактын куйругу түшүп калышы ыктымал.

Бешинчи муундагы истребителдин дайымкы (крейсердик) ылдамдыгы 1,4 Махтан төмөн боло албайт, андан улам технологиялык үзгүлтүгү болгон эмес. Иш жүзүндө F-35 төртүнчү муундагы учак бойдон калды, термоөзөктүк бомбалар – ал үчүн көтөрө алгыс жүк.

Компенсациялык чаралар

Өткөн жылы "бешинчи муунга жетүүгө тырышкан" F-35 истребителинин негизги кемчиликтеринин санын бешке чейин төмөндөтө алышты. Бул деле 100 миллиондук машина үчүн өтө көп болуп саналат.

Пентагон анын "эксплуатациялык мүнөздөмөлөрүн" дароо оңдой койгон, азыр F-35 кыска ыкчамдай алган үнгө чейинки ылдамдыктагы учак болуп саналат.

Жогорку ылдамдык планердун, F-35тин атайын стелс-катмарынын, учактын арткы бөлүгүндөгү сансыз антенналарынын бузулушуна коркунуч туудурат. Аскердик-деңиз күчтөрү жана деңиз пехотасы үчүн F-35B жана F-35C модификациялары 1,2 Махтын тегерегиндеги ылдамдыкта уча ала турган секунддар аныкталды.

Америка да алсам дейт. Калашников автоматы дүйнөнү багынтууда

Учуп-конушу стандарттык F-35A учагынын истребителдеринин варианттарында да программалык камсыздоодон дабышсыз жана радарларга көрүнүп калышы (ал тургай, сырткы асмасына курал-жарак артылган болсо, үнгө чейинки ылдамдыкта да) өңдүү сапаттарына чейинки ушундай эле кемчиликтер бар. Учактын аброю биротоло түшкөндөй эле болгон, бирок, аны пайдаланууда дагы да күтүлбөгөн кемчиликтери байкалып калууда. 24-июнда Air Force Magazine журналы америкалык F-35A истребителдерине түнөргөн булуттарга 25 милден (40 чакырымга чукул) азыраак аралыкка чейин жакындоого тыюу салынганын маалымдады.

Көрсө, инерттик газды генерациялоонун боттук тутумунун (OBIGGS) конструктивдик өзгөчөлүктөрү атмосфералык электр разрядынан абада истребителдердин май куюлган бактарынын жарылып кетишине алып келиши мүмкүн. OBIGGS системасы мурда эле ар кандай пикир жаратып келген, 2014-жылы заманбапташтырылса да жарылып кетүү коркунучу эмнеге жоюлбаганы кызык.

Жаңы F-35 Lightning II учактарынын бир нече ирет кырсыкка кабылышынан улам башка жагымсыз "ачылыштары" да чыгарын, ал түгүл жай жагдайда да F-35тин пайдаланышы кооптуу болорун болжоого болот. Бешинчи муундагы россиялык Су-57 истребителдери же радиоэлектрондук күрөш каражаттарына абада кокус туш келип калса, бул америкалык "чагылгандар" эмнеге кабыларын айтпай эле коелу.

Белгисиздикке карай учуш

Кошмо Штаттар F-35 учактарын европалык союздаштарына активдүү сатууга умтулууда. Заманбапташтырылган B61-12 термоөзөктүк авиабомбасы да башынан эле Европага багытталган. Сериялык өндүрүшү быйылкыга белгиленген, ошол эле убакта америкалыктар B61-12 бомбаларын Европада жайгашкан өздөрүнүн базаларына жайгаштырууга ниеттенет. Ошентсе да, учушта (форсажда) бортундагы өзөктүк курал жүктөлгөн истребителдин куйругу түшүп калышы же чагылган уруп коюшу да мүмкүн. Башка варианттары да болушу мүмкүн, бирок кандай болгон күндө да союздаштарына кыйын эле болот. Америкалык куралдар Европа үчүн улам кооптуу болуп барат. Германиянын каршылыгы улам күч алууда. Франция да: "F-35ти таңуулоону токтоткула" деп ачык айткан. Бул – АКШнын аскердик авиакурулуш жаатындагы технологиялык мүмкүнчүлүктөрүн ашкере баалоонун мыйзам ченемдүү жыйынтыгы. Мурда да бешинчи муундагы F-22 Raptor истребителин жасоо тажрыйбасы ийгиликсиз деп табылган. Анын дагы радиосиңирүү катмары ишенимсиз, метрлик диапазондо радарлардын "көзүнө чалдыгат", аракет радиусу – 750 гана чакырым, сериялык машинанын баасы өтө кымбат (350 млн доллар турат). Бешинчи муундагы (катталышы боюнча) F-22 жана F-35 учактарынын алгылыктуу абалга жеткирбей жатып эле америкалыктар аскердик авиациясынын келечегине үмүттүү карашат.

Дүйнөдө Т-15 "Арматанын" теңдеши жокпу? Cууга чөкпөс, отко күйбөс курал

Вашингтондун планы боюнча алтынчы муундагы биринчи истребителдер 2030-жылга чейин учуп калышы зарыл эле. Сүрөттөлүшүнө караганда душман да алар үчүн даяр имиш. "Күрөшүүгө тийиш болгон тынчокеандык театрдагы ири аралыкты эске алуу менен" кошумча май куйбай туруп эле алыс аралыкка учурууну пландашат. Радиоэлектрондук күрөш комплексинин эсебинен абадагы артыкчылыгы арбын, абдан чыдамкай болот деп ишенишет.

Бирок "бешинчи муундагы" F-35 Lightning II учагынын кыйла кымбатка түшкөн ийгиликсиз учуштарынан кийин америкалык конгресс 2021-жылы алтынчы муундагы истребителдерди жасоо программасын каржылоону 85 пайызга кыскартууга ниетин билдирген.

211
Белгилер:
истребитель, курал-жарак, Аскер, Европа, өзөктүк курал, АКШ, учак
Тема боюнча
Аралыктан мина коюп... Россия Жеңиш парадында соңку үлгүдөгү системасын көрсөтөт
Адис бош жумуш орундарын алыстан кабыл алуу иштеп жатат. Архив

Кыргызстанда карантин маалында кадыры арткан кесиптер. Сереп

473
(жаңыланган 16:13 26.06.2020)
Быйылкы көктөмдө коронавирус кырдаалынан улам кыргызстандыктардын арбыны жумушсуз калды. Пандемия өлкөбүздөгү эмгек рыногуна кандай таасир этти, кайсы адистиктерге талап күч алды? Бул туурасында Sputnik Кыргызстандын макаласынан окуңуздар.

Коронавирус Кыргызстанда алгач ирет 18-мартта катталды. Бир нече күн өтпөй өлкөдө өзгөчө абал башталып, ал эми 25-марттан тарта республиканын айрым бөлүктөрүнө, анын ичинде Бишкекке өзгөчө кырдаал киргизилген. Андай режим 10-майга дейре уланды.

Бул мезгилде ишкана жана уюмдардын көбү ишмердигин токтотуп, кызматкерлерин аралыктан иштөөгө же эмгек (айрымдары акы төлөнбөгөн) өргүүсүнө чыгарган. Май айында компаниялардын басымдуу бөлүгү ишке чыкты, соода борборлору ачылды, көчөлөрдө коомдук транспорт кайрадан жүрө баштады. Бирок айрым чектөөлөр азыр да күчүндө, мисалы, массалык иш-чараларга дале тыюу салынат.

Тамадалар таксистке айланып, тойлор токтоду. Карантиндин кейиткен кесепети жөнүндө

Ал ортодо өлкөдө коронавирус табылган бейтаптардын саны боюнча кезектеги антирекорд катталды. Жети күн ичинде бул көрсөткүч бир нече ирет 200дөн ашты. Мындан улам COVID менен күрөшүү боюнча Республикалык штабдагылар кайрадан кескин чараларды көрүүнү да талкуулоого киришти.

Sputnik Кыргызстан өзгөчө кырдаал убагындагы чектөөлөр эмгек рыногуна кандай таасир эткенин билип көрдү.

© Sputnik / Кирилл Каллиников
Кишилер вакансиялардын ярмаркасында анкеталарды толтуруп жатышат

Иш берүүчүлөр кимдерге муктаж болду?

Эмгек рыногунда газ ширетүүчүлөр, чачтарач, компьютер операторлору, бухгалтер, ашпозчу, тигүү тармагындагылар жана тикмечилер, офис-менеджерлери, электр монтаждоочулар жана айдоочуларга алигүнчө талап күч. Калкты иш менен камсыз кылуу кызматында каттоодо турган жумушсуздарды дал ушул адистиктерге окутушат. Эмгек жана социалдык өнүктүрүү министрлигинин Калкты иш менен камсыз кылууга көмөктөшүү порталында ушундай маалыматтар камтылат. Жарыяланган бош орундардын саны 1-июнга карата 8 миңди түзгөн, анын ичинде жумушчу адистиктер да бар. Бир орунду алууга 44 киши ат салышкан. Анткен менен 2 миңден ашуун жумуш ордуна талап жок.

Кыргызстандагы бизнес кризиске туруштук бере алабы? Ишкерлердин ачык пикири

lalafo.kg жарыялар сервисинде марттан тарта май айына чейин иш ээлери тармактык маркетинг, IT-технология жана байланыш, ошондой эле курулуш жаатындагы адистерди активдүү издешкен. Талап кылынган адистиктердин төртүнчү сабында маркетолог жана башка кеңсе кызматкерлери болсо, ошондой эле call-борборлордун операторлору бешинчи сапка илинген.

Мындан сырткары, өзгөчө кырдаал кезинде кыргызстандыктар активдүү түрдө ашпозчу жана үй жардамчыларын, кампаларга, ошондой эле ар кыл майда-барат жумуш аткаруучуларды да көп караштырган. Жарыялардын санына карап эсептесек, сатуучу-консультанттар, ошондой эле соода-сатыкка байланыштуу иштер тогузунчу орунга чыккан. Онунчу сапта деле соодага байланыштуу башка жумуш турат.

Апрель жана май айында Employment.kg сайтына жумуш берүүчүлөр январь, февраль айларына караганда эки эсе аз жарыя беришкен. Бул туурасында порталдын маалыматтарында айтылат. Жумуш издөөчүлөр да резюмелерин адаттагыдан аз жарыялашты. Эгер коронавирус пандемиясына чейин аталган сервис айына 280 чакты анкета алып жүрүшсө, апрелде бул көрсөткүч 84кө түштү. Май айында иш издегендер жанданып, 120 резюме жайгаштырышкан.

Кеңсенин доору бүттүбү? Кыргызстандыктар аралыктан иштөөгө кандай карайт

Аталган сайттын маалыматына таянсак, эмгек рыногундагы жалпы суроо-талаптын ылдыйлаганы менен маалыматтык технология жана телекоммуникация тармагындагы иштерге талап биринчилерден болуп калыбына келди. Май айында бул тармакта жарыяланган вакансиялардын саны февралдагы көрсөткүчтөргө теңделди. Ушундай эле көрүнүш курулуш жана кыймылсыз мүлк чөйрөсүндө да байкалат. Апрелдеги андай көрсөткүчтөн кийин иш ээлери эми ушул багыттарда адистерди издеп киришти.

Туристтик сектордо абал тескерисинче, бул багыттагы адистиктерге болгон суроо-талап февралда төмөндөгөн боюнча май айында да жогорулаган жок. Мейманкана-ресторандык бизнес да ушундай эле абалда. Апрель жана май айында да иш ээлери белгилүү себептер менен бул багыттагы адистерди издөө боюнча бир дагы жарыя беришкен эмес. Жогорку менеджмент чөйрөсү да ушундай абалга кептелди.

© Sputnik / Максим Богодвид
Вакансиялардын ярмаркасында "Работа" гезити

Кыргызстандыктар кандай жумуштарды издешти?

Өзгөчө кырдаал маалында lalafo.kg сайтынын колдонуучулары көбүнчө тигүү тармагында иш издешкен. Тизменин экинчи сабында дизайнерлер, оператор жана аралыктан иштей ала турган адистер турат. Үчүнчү сапка ашпозчулар чыкты.

Ошондой эле көп каралган жарыялардын алдыңкы он сабында майда-барат иш аткаруучулар, айдоочулар (курьер, ошондой эле экспедиторлор катары да), окутуучулар (мугалим, тарбиячы жана репетиторлор), ошондой эле автобизнес жана автосервис тармагындагы кызматкерлер да бар. Кыргызстандыктар үй жана административдик персоналды издөөгө да кызыгышкан. Бул тармактар аталган сервистин колдонуучулары тарабынан көп каралган багыттардын катарында.

Мужчина за ноутбуком делает надписи в тетради
Киши интернеттен вакансияларды издеп жатат

Эксперт эмне дейт?

Соңку айларда ишкерлердин көпчүлүгү кызматкерлеринин санын кыскартууга барганын айтат Иш берүүчүлөрдүн улуттук конфедерациясынын башкаруучулугунун төрайымы Элмира Дунганаева. Анын айтымында, ишкерлер кайра окуп, каатчылыктан чыгуунун альтернативдик варианттарын издөөгө аргасыз.

"Коронавирус жергиликтүү бизнести алсыратты, ошондуктан иш ээлеринин көбү штатты кыскартууга мажбур. Айрымдар эбин таап жатканы менен бир топ убара тартышууда. Жаңы долбоорлорго акча салуу ушул тапта опурталдуу, анткени жагдай кандай болуп кетерин алдын ала болжоп болбойт. Ишкерлер атаандаштарынан озуп чыгуу үчүн жаңы жөндөм, жаңы багыттарды өздөштүрүүгө аргасыз болору турган иш", — дейт ал.

Дунганаеванын пикиринде, жумушсуз калган адамдар да рынокту тыкыр изилдөө менен жаңы кесиптерди үйрөнүп, жаңы багыттарды издөөгө тийиш.

Карантинден кийин ишкерликтин кайсы тармагы бүк түшөт? Адистердин пикири

"Азыр көптөгөн кыргызстандыктар таксист жана курьер катары акча табууда, себеби бул вакансияларга талап бар. Аралыктан иштөөгө мүмкүн болгон адистиктер да бар, бирок онлайн-бизнесте башка багыттардай эле оорчулугу бар. Анан калса, азыр рынокто атаандаштык кыйла күчөдү, алдыга жылыш мурдагыдан да кыйындады", — деген пикирин билдирди биздин маектеш.

"Кайсы багытка суроо-талап күч аларын жоромолдоого болбойт, ошондуктан кандай чечим кабыл албаңыз, анын алдында рынокту, анын муктаждыктарын кылдат изилдеңиз. Анан да өз ишиңизди, ошондой эле адис катары өзүңүздү да өнүктүрүүдөн күч аябаңыз", – деп жыйынтыктайт Дунганаева.

473
Белгилер:
өзгөртүүлөр, кесип, пандемия, коронавирус, Кыргызстан
Тема:
Коронавируска байланыштуу Кыргызстандагы кырдаал
Тема боюнча
Штаб өзгөчө абал режимин талкуулап, чечим кабыл алды
Депутаттар "Маалыматты манипуляциялоо жөнүндө" мыйзамын кабыл алды

COVID-19дун белгилери байкалган тааныш же туугандарыңыз барбы?

0
0