Ысык-Көлгө келген биринчи поезддин тарыхы. Эл көрө элек сүрөттөр

Жазылуу
95 жыл мурун август айынын башында Кыргызстанга биринчи поезд келген. Ошол учурдан тарта августтун алгачкы жекшембисинде өлкөнүн темир жолчуларынын кесиптик майрамы белгиленет. Темир жолду Кыргызстандын аймагына тээ падышалык Россиянын тушунда эле кура башташкан. Ошол кезде эле бул жүк жана жүргүнчү ташуунун эң үнөмдүү ыкмасы экени анык болчу.

Балдардын колу канга боёлуп кетчү. Кыргызстандагы жолдор кантип курулган? - Sputnik Кыргызстан
Бишкек — Ош жолунун курулушунда эмне сыр катылган? Өлкөдөгү трассалардын тарыхы
Соңку жүз жылда 400 чакырымдан ашуун темир жол багыты салынган. Жол курууга миңдеген жарандар катышкан. Темир жолдун курулушунан улам жүз миңдеген киши купе жана плацкарттык вагондор менен Кыргызстанга келген.

Бүгүнкү күндө кыргыз темир жолу жыл сайын 7 миллион жүк ташыйт. Ишканада 5 миң киши эмгектенет. "Кыргыз темир жолу" таза кирешеси боюнча мамлекеттик ишканалардын арасында алдыңкы сапта, 2018-жылы бул компания казынаны жүздөгөн миллион сомго байыткан. Sputnik Кыргызстан бул түрмөгүндө өлкөнүн ири темир жол ишканасынын тарыхындагы урунттуу учурлар тартылган кызык кадрларды топтоду.

© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРКант — Балыкчы темир жолунун курулушу. 1948-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
1/24
Кант — Балыкчы темир жолунун курулушу. 1948-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРТемир жол кызматкери дөңгөлөктөрдүн жешилип-жешилбегенин текшерип жүрөт. 1951-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
2/24
Темир жол кызматкери дөңгөлөктөрдүн жешилип-жешилбегенин текшерип жүрөт. 1951-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРПишпек вагон депосунун маляр-трафаретчиси. 1954-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
3/24
Пишпек вагон депосунун маляр-трафаретчиси. 1954-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРБоом капчыгайында автомобиль поездден озуп баратат. 1957-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
4/24
Боом капчыгайында автомобиль поездден озуп баратат. 1957-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРБоом капчыгайындагы темир жол жана автотрасса. 1957-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
5/24
Боом капчыгайындагы темир жол жана автотрасса. 1957-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРПишпек станциясынын локомотивдик депосунун багыттоочу кызматкери. 1967-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
6/24
Пишпек станциясынын локомотивдик депосунун багыттоочу кызматкери. 1967-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРБалыкчыдагы товардык станциянын жалпы көрүнүшү. 1963-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
7/24
Балыкчыдагы товардык станциянын жалпы көрүнүшү. 1963-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРКөк-Мойнок өрөөнүндөгү темир жол полотносу. 1958-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
8/24
Көк-Мойнок өрөөнүндөгү темир жол полотносу. 1958-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРФрунзе локомотивдик депосунун машинисти Садык Молдокматов. 1972-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
9/24
Фрунзе локомотивдик депосунун машинисти Садык Молдокматов. 1972-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРЖолго аттанар алдында. 1985-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
10/24
Жолго аттанар алдында. 1985-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРБалыкчыдагы жаңы темир жолдун көрүнүшү. 1987-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
11/24
Балыкчыдагы жаңы темир жолдун көрүнүшү. 1987-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРКөк-Жаңгак шахтасынын жүк салуучу бункерлери менен байланыштырчу электровоз. 1963-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
12/24
Көк-Жаңгак шахтасынын жүк салуучу бункерлери менен байланыштырчу электровоз. 1963-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРБалыкчы станциясындагы айыл чарба машиналарын түшүрүү. 1966-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
13/24
Балыкчы станциясындагы айыл чарба машиналарын түшүрүү. 1966-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРБалыкчы станциясындагы алдыңкы жумушчулар. 1966-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
14/24
Балыкчы станциясындагы алдыңкы жумушчулар. 1966-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРПишпек темир жол станциясынын жалпы көрүнүшү. 1965-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
15/24
Пишпек темир жол станциясынын жалпы көрүнүшү. 1965-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРБыстровка — Балыкчы темир жол тилкесинин бийикте иштөөчү жумушчулары. 1969-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
16/24
Быстровка — Балыкчы темир жол тилкесинин бийикте иштөөчү жумушчулары. 1969-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРБыстровка — Балыкчы темир жолунун жанаша кеткен тилкеси. 1969-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
17/24
Быстровка — Балыкчы темир жолунун жанаша кеткен тилкеси. 1969-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРФрунзе темир жол вокзалынын фельдшерлери Гайдай жана Ромашова бейтап жүргүнчүнү көтөрүп баратышат. 1973-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
18/24
Фрунзе темир жол вокзалынын фельдшерлери Гайдай жана Ромашова бейтап жүргүнчүнү көтөрүп баратышат. 1973-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРБоом капчыгайындагы темир жол тилкеси. 1969-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
19/24
Боом капчыгайындагы темир жол тилкеси. 1969-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРФрунзе темир жол вокзалынын 1966-жылдагы көрүнүшү
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
20/24
Фрунзе темир жол вокзалынын 1966-жылдагы көрүнүшү
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРСтанциядан жүргүнчү поездинин жөнөтүлүшү. 1978-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
21/24
Станциядан жүргүнчү поездинин жөнөтүлүшү. 1978-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРТемир жол вокзалынын имаратынын тышкы көрүнүшү. 1976-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
22/24
Темир жол вокзалынын имаратынын тышкы көрүнүшү. 1976-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРАлма-Ата темир жолунун Фрунзе бөлүмүнүн Пишпек станциясынын локомотивдик депосу. 1983-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
23/24
Алма-Ата темир жолунун Фрунзе бөлүмүнүн Пишпек станциясынын локомотивдик депосу. 1983-жыл
© Фото / Центральный государственный архив кинофотофонодокументов КРТокмок станциясынан Балыкчыга бет алган биринчи поезд. 1948-жыл
Строительство железной дороги в Кыргызстане - Sputnik Кыргызстан
24/24
Токмок станциясынан Балыкчыга бет алган биринчи поезд. 1948-жыл
Жаңылыктар түрмөгү
0